A Model 3 gyártásának elindulásával jelentős növekedésre számítanak a Teslánál. A vállalat emiatt jelentősen növelni kezdi szervizhálózatát, amitől vásárlói bázisuk további növekedésére számítanak.

 

A terjeszkedés a jelenleg működő 150 szerviz mellé 100 új létrehozását, 350 új mobil szervizes jármű beszerzését és 1500 szerelő felvételét jelentené. A Tesla szerint ezek a mozgó szervizautók a felmerült problémák 90%-át helyben orvosolni tudják, de ha ez nem lehetséges, akkor az ügyfélnek lehetősége lesz már a saját Teslájából időpontot foglalni a szervizlátogatásra. A Tesla számításai szerint ezek a fejlesztések körülbelül negyedére csökkentik a szerviz várakozási idejét és mintegy harmadára a szervizek kihasználatlan kapacitásait.

 

Ezekből a szolgáltatásokból származó bevétel egyelőre marginális lehet az autóértékesítéshez képest, de amennyiben sikerül a 2018-ra tervezett 500 000 újonnan gyártott járművet eladniuk, a fejlesztés létfontosságú lesz a vásárlók kiszolgálásának érdekében. Az új szervizközpontok a Tesla vásárlói elemzése alapján legfrekventáltabb helyekre kerülnek majd.

 

A vállalat emellett bejelentette, hogy augusztus 2-án, piaczárás után publikálja a második negyedéves eredményeit. A piaci konszenzus 1,74 dolláros részvényenkénti veszteségről szól a tavalyi 1,06 dolláros veszteséghez képest.